T-Mobile gebruikers kunnen via My T-Mobile hun abonnement status zien, facturen bekijken, en punten sparen. Op dit moment kan dat alleen via een internetbrowser, maar binnenkort is het ook mogelijk via een app!
T-Mobile heeft enorm veel klanten en die klanten willen alle informatie zo gemakkelijk mogelijk benaderen. Het is dan ook niet gek dat T-Mobile met de My T-Mobile app komt. Via de app heb je alles wat je moet weten binnen handbereik en kun je met één tik van je vinger onder andere je resterende belminuten bekijken. De app stelt klanten in staat om hun abonnement- en verbruiksgegevens, facturen en persoonlijke informatie te bekijken. Ook kun je via de app informatie en nieuws checken en kun je de hotspot finder gebruik om wifi hotspots te vinden. Nog een handige feature is dat de klantenservice via de app direct bereikbaar wordt.
De app wordt gemaakt door Oberon Interactive. Jeroen Beltman, Sr. Account Manager bij Oberon, zei hierover het volgende: “T-Mobile wil veel directer en transparanter met haar klanten gaan communiceren en wat ligt meer voor de hand dan daarvoor de mobiele telefoon zelf te gebruiken? Klanten hoeven zo niet meer in de wachtrij voor de telefonische klantenservice.” T-Mobile gaat de app ook gebruiken voor serviceberichten over facturen en eventuele storingen. De eerste versie van de app moet de basis gaan vormen voor iets groters. Zo wordt er via updates meer functionaliteit toegevoegd in de loop van 2012. Denk daarbij aan loyaliteitsprogramma’s of adviezen over abonnementen op basis van je belgedrag.
De My T-Mobile app zal eind dit jaar beschikbaar zijn voor Android en begin 2012 voor iOS. Een Windows Phone versie komt er waarschijnlijk ook aan, maar er wordt eerste gekeken naar de response van Android en iOS gebruikers.