Een pijnlijke fout van Vodafone heeft ervoor gezorgd dat veel klanten zich vanmorgen verslapen hebben. De provider had namelijk een verkeerde tijdzone ingesteld en wanneer je telefoon de tijd synchroniseert met de Vodafone servers wordt die tijdzone overgenomen.
Volgens Vodafone gaat het om 25 procent van de klanten die hinder hebben ondervonden aan de verkeerd ingestelde tijdzone. De fout is ontstaan door een aanpassing in een van de knooppunten in het mobiele netwerk. In dat knooppunt werd een verkeerde tijd doorgegeven en wanneer klanten de telefoon qua tijd lieten synchroniseren werd die verkeerde tijd overgenomen. De tijdzone die ingesteld werd was ‘Casablanca’ wat als resultaat had dat de tijd op de telefoons een uur vooruit ging. Vodafone meldt hierover tegenover Nu.nl: “Onze technische afdeling is druk bezig het probleem op te lossen, maar daarvoor moet het knooppunt opnieuw opgestart worden en dat kan niet voor middernacht in verband met de impact. Klanten kunnen of de klok even op handmatig zetten of de telefoon herstarten waarna er mogelijk verbinding wordt gemaakt via een ander knooppunt.”
Waarschijnlijk is het probleem morgen dus weer gewoon opgelost en sta je weer op tijd op. Wel vragen we ons af hoe bijvoorbeeld scholen gereageerd hebben toen meerdere scholieren met hetzelfde rare smoesje aan kwamen zetten!
Bron: Nu.nl
Tags: Vodafone