KPN heeft haar kwartaalcijfers bekendgemaakt en die zien er niet erg positief uit. Klanten gaan steeds vaker voor goedkopere abonnementen en de omzet en winst van het bedrijf daalden ook.
Providers blijven hun prijzen maar verhogen om zo de hogere kosten die ze (zeggen te) hebben te compenseren. Zo ook KPN, maar de klant heeft daar duidelijk op gereageerd. Niet door massaal over te stappen, maar juist door goedkopere abonnementen te nemen. Een jaar geleden besteedde een klant nog gemiddeld €38 per maand bij KPN en dat is nu gezakt naar €34. Dat klanten minder betalen dan voorheen lijkt samen te hangen met de introductie van duurdere abonnementen. Wel heeft KPN er 5.000 nieuwe klanten bijgekregen, wat het totaal van KPN, samen met Hi en Telfort nu zo rond de 7,5 miljoen brengt.
De omzet en winst van KPN is het afgelopen kwartaal wel gedaald. Zo daalde de omzet met 1,4 procent naar 3,19 miljard euro en de winst daalde met 13 procent naar 1,10 miljard euro.
Bron: Kwartaalcijfers KPN (XLS bestand)