Je hoeft niet direct op zoek te gaan naar een nieuwe provider, want de nieuwe abonnementen komen pas aan het einde van de zomer, maar ja: wéér nieuwe abonnementen en deze keer van KPN.
Veel is er nog niet gezegd en het enige wat op de website van KPN zelf te lezen is, is het volgende:
– In lijn met de recente introducties van nieuwe abonnementen bij de merken Hi en Telfort, komt het merk KPN per einde zomer ook met nieuwe, mobiele abonnementen;
– Het komende anderhalf jaar wordt het bestaande GSM netwerk gemoderniseerd; in samenwerking met Ericsson worden circa vierduizend mobiele opstelpunten voorzien van nieuwe apparatuur. KPN blijft investeren om het netwerk nog meer toekomstvast te maken, zodat KPN nieuwe technologieën kan aanbieden zoals 4G, betere dekking kan realiseren, capaciteit kan uitbouwen en verstoringen sneller kan oplossen;
Volgens Nu.nl heeft Eelco Blok, CEO van KPN, eerder al laten weten dat nieuwe abonnementen er aan zitten te komen en dat er geluisterd is naar feedback van klanten. Toen zei Blok: “Het gaat dan niet alleen om de prijs, maar ook over data en diensten die toegevoegde waarde bieden.”
Wat denken wij dat er gaat gebeuren? We hopen héél erg dat de prijzen niet nogmaals omhoog gaan. Als ze daadwerkelijk naar feedback geluisterd hebben dan kunnen we zelf bundels samenstellen, diensten toevoegen en heb je als klant alle vrijheid om te kiezen wat jij wilt. Hieronder zie je de keuzes die wij graag zouden willen zien:
– Het aantal belminuten moet vrij te kiezen zijn. Of je nou geen minuten wilt, 50 minuten of 500 minuten, jij moet de vrije keuze hebben.
– Wil je veel of weinig internetten? Hierbij zien we graag de volgende opties: 50MB, 250MB, 750MB, 1500MB of 2500MB.
– Vaak betekent meer data ook automatisch een hogere snelheid, en dat betekent weer hogere kosten. Maar dat je 2500MB gebruikt wil niet zeggen dat je een hoge snelheid nodig hebt. Hier zien we dus graag de keuze tussen 3,6Mbps, 7,2Mbps en 14,4Mbps.
– Zelf extra diensten kiezen zoals bijvoorbeeld Spotify.
– Ideaal zou zijn als je kunt kiezen tussen een lease-contract of een losse bijbetaling.
Als KPN (of elke andere provider) die opties aanbiedt, en dat voor een scherpe prijs, dan hebben ze een mogelijk succesje in handen. De klant moet alle vrijheid hebben en niet belemmerd worden door wat KPN denkt dat goed voor je is. We zullen het zien aan het einde van de zomer!
Tags: KPN