Dit weekend is er een nieuwe commercial uitgekomen voor de Nokia Lumia 925 en het lijkt erop dat Nokia leentjebuur heeft gespeeld Samsung wat betreft reclame maken. Hoe promoot je je toestel? Door te laten zien hoe slecht de concurrerende toestellen zijn!
Twijfelachtige manier van reclame maken?
Een ander door het slijk halen om je eigen product te promoten is een twijfelachtige manier van reclame maken maar kan vaak wel tot leuke resultaten lijden, en vaak bevatten de reclames ook wel een kern van waarheid. Neem bijvoorbeeld de verschillende Samsung-reclames waarbij Apple door het stof gaat, of de ‘Mac vs PC‘ reclames van jaren geleden. Stuk voor stuk bevatten ze wel wat waarheden die vervolgens enorm aangedikt worden in het voordeel van degene die de reclame maakt.
iPhone gebruikers als zombies
Eerste de nieuwste reclame van Nokia, waarin iPhone-gebruikers afgebeeld worden als zombies met een witte huid en rode ogen. Die witte huid en de rode ogen komt door het flitsen wanneer je een foto maakt. Waarom moet je flitsen? Omdat de iPhone 5 geen goede foto’s maakt in het donker zonder flits. Dat is althans het uitgangspunt van Nokia in deze nieuwe reclame van de Nokia Lumia 925:
Waar er twee vechten om een been gaat de derde er mee heen
In een eerder reclame gaan iPhone- en Android-gebruikers met elkaar op de vuist op een bruiloft vanwege een aantal ‘meningsverschillen’ over de telefoons. Te midden van al het geweld staan twee obers met een Nokia Lumia die zich afvragen of de rest niet moe wordt van het constant vechten met elkaar.
Tags: Commercial, iPhone, iPhone 5, Nokia, Nokia Lumia 925, Reclame, Video