HTC heeft in een interview flink uitgehaald naar Samsung en de Galaxy S5. Volgens Jason Mckenzie, directeur van HTC, is de Galaxy S5 maar een goedkoop stuk plastic en gaat HTC voor de consument die het beste wil.
Samsung heeft de focus op reclame liggen, niet op toestellen
De HTC heeft deze week de One (M8) geïntroduceerd en na de introductie heeft Jason Mackenzie, directeur van HTC, flink uitgehaald naar Samsung en diens Galaxy S5. “Wij zijn een bedrijf dat investeert in zijn klanten en dat een prachtig ontworpen product aflevert waar je trots op kunt zijn. Samsung is een bedrijf dat de focus heeft liggen op het investeren in reclame maken“, aldus Mackenzie. Ergens heeft Mackenzie natuurlijk wel een punt want Samsung heeft een marketingbudget waar geen enkel ander merk tegen op kan boksen. De theorie gaat dan ook dat het succes van Samsung niet komt vanwege goede toestellen maar vanwege de enorme marketingcampagnes die altijd gevoerd worden. Mackenzie vervolgt: “Ik denk dat ze (Samsung) hun kracht kennen. Ze zeggen, we hebben veel geld, laten we wereld blauw verven. En ik denk dat dat duidelijk is als je naar hun producten kijkt.”
Ook heeft Mackenzie gezegd dat de toestellen van Samsung van slecht-ontworpen en goedkoop-voelend plastic worden gemaakt. “Als je een product wilt dat gemaakt is van goedkoop plastic dan is er de Galaxy S5. Maar wij gaan voor een ander soort consument, iemand die het beste wil“, sluit Mackenzie af.
Bron: Business Insider
Tags: Galaxy 5S, HTC, M8, Mckenzie, Moddergooien, One, Plastic, Samsung