Vodafone en RTL hebben te kennen gegeven dat ze stoppen met de provider Sizz. Voor bestaande klanten zal er niks veranderen maar na 1 juni worden geen nieuwe klanten meer aangenomen.
Vodafone en RTL stoppen met Sizz
Sizz was een virtuele provider van Vodafone en RTL en richtte zich voornamelijk op vrouwen. Oorspronkelijk gingen de twee bedrijven voor vijf jaar een samenwerking aan maar na drie jaar wordt de samenwerking al stopgezet. Vodafone heeft RTL namelijk uitgekocht voor een nog onbekend bedrag. Dit betekent dat er na 1 juni geen nieuwe klanten meer aan worden genomen bij Sizz. Bestaande klanten blijven gewoon bij Sizz en behouden de huidige diensten maar het abonnement kan na het aflopen niet verlengd worden. Tegen de tijd dat een abonnement afloopt zal de klant benaderd worden door Vodafone met een nieuw aanbod.
De naam Sizz blijft wel nog bestaan zolang er abonnementen actief zijn maar zodra het laatste abonnement is verlopen verdwijnt de naam definitief. Reclames worden wel per direct stopgezet.
Met Sizz richtten Vodafone en RTL zich vooral op vrouwen, mede door gratis toegang te geven tot streams van RTL-programma’s. De twee bedrijven zeggen dat er sprake is geweest van een succesvolle samenwerking maar dat de toegevoegde waarde van Sizz afgenomen is. Hoeveel klanten Sizz heeft is niet bekend.