Tijdens een investeerdersdag in Japan heeft Sony een aantal plannen voor 2015 uit de doeken gedaan. Het volledige plan wordt begin 2015 gepresenteerd maar een aantal hoofdthema’s zijn nu al getoond.
Sony wil zijn portfolio stroomlijnen. Er is specifiek genoemd dat het aantal producten teruggebracht moet worden. Op die manier kan de focus beter toegewezen op specifieke producten. Kort door de bocht betekent het dat we in 2015 minder telefoons kunnen verwachten en een betere ondersteuning per telefoon. Volgens Sony is het productportfolio van in 2014 in vergelijking met 2012 al met 40 procent teruggebracht en dit jaar zouden er 14 toestellen uitgebracht zijn.
Een ander puntje waar Sony op wil focussen is klantbehoud. Momenteel heeft Sony een klantbehoud van 35 procent en Sony wil de 50 procent behalen rond 2017. Een klantbehoud van 35 procent betekent dat 35 procent van de Xperie-gebruikers een nieuwe Xperia zal kopen. Ook wil Sony dat klanttevredenheid een belangrijk onderdeel is van de toekomstige strategie. Volgens Sony ligt de focus qua klanttevredenheid meer op behouden klanten dan nieuwe klanten. Door klantbehoud te verbeteren in combinatie met een betere klanttevredenheid onder de mensen die al klant zijn hopen ze uit het dal te kunnen klimmen.
Bron: Xperia blog