Afgelopen vrijdag werd T-Mobile getroffen door een grote storing. Door het hele land konden klanten niet bellen of internetten. Ook de virtuele providers die gebruikmaken van het netwerk van T-Mobile waren getroffen door de storing.
Vrijdag overdag begon de storing bij T-Mobile en het duurde tot zondagavond. Alle klanten kunnen dus weer normaal bellen en internetten. De storing kwam door een softwarefout in het Home Location Register. Dat is de plek waar een telefoon zich meldt en waar de providers de gegevens opgeslagen heeft. Omdat het HLR niet beschikbaar was konden klanten dus geen gebruikmaken van de diensten van T-Mobile. Bellen, sms’en en internetten was dan ook niet mogelijk. T-Mobile heeft drie HLR’s en omdat maar één HLR was getroffen konden nog zo’n twee op drie klanten wel gebruikmaken van de diensten van T-Mobile.
T-Mobile denkt aan compensatie
T-Mobile maakte eerder al bekend te denken aan een compensatie voor de getroffen klanten, maar wat die compensatie gaat zijn is nog niet duidelijk. Vaak gaat het in dit soort gevallen om een korting op de maandfactuur of iets dergelijks.
Tags: Bellen, Compsensatie, Home Location Register, Netwerk, Storing, T-Mobile