In de Google Play Store wordt binnenkort getoond of een app reclame laat zien. Nu geven ontwikkelaars vaak zelf aan of hun app reclame bevat of niet. In de toekomst wordt die informatie in de code van de app verwerkt.
Ontwikkelaars moeten nu zelf in de Play Store voor Android aangeven of hun app advertenties bevat. In de toekomst moet dat proces meer gestroomlijnd worden. Ontwikkelaars die hun apps publiceren in de Google Play Store krijgen te maken met de Google Play Developer Console, een soort overzicht van allerlei app-gerelateerde zaken. Zo kun je onder andere statistieken bekijken, zien hoeveel installaties er zijn, wat de waardering is en ga zo maar door. Binnenkort is het ook mogelijk voor ontwikkelaars om in dat overzicht aan te geven of hun app reclame bevat.
Waarschijnlijk gaat de informatie over reclames gebruikt worden om in de Play Store automatisch te tonen of een app reclame toont of niet. Tot 11 januari hebben ontwikkelaars de tijd om de informatie over reclames in te vullen. Doet een ontwikkelaar dat niet dan kunnen er voor een app geen updates meer uitgebracht worden. Ook kan Google er voor kiezen een app volledig te verwijderen als de informatie over reclame ontbreekt.
Eerder gaf Google al aan dat informatie over in-app aankopen getoond gaat worden in de Play Store. Ook is het tonen van de PEGI-rating verplicht.
Tags: Android, App Reclame, Apps, Google, Google Play Store