Motorola kan de vraag naar nieuwe telefoons als vervanging van slecht werkende toestellen niet realiseren.
Veel bezitters van Motorola smartphones klagen via het forum van Reddit dat Motorola geen vervangend toestel voor ze kan regelen. Aldus PhoneArena afgelopen vrijdag.
Het probleem
Zoals veel andere telefoons hebben ook Motorola telefoons een fabrieksgarantie van 2 jaar. Dit betekent dat de telefoon minstens 2 jaar vrij moet zijn van alle gebreken die niet te wijten zijn aan diens gebruiker. Echter, momenteel zijn er zoveel telefoons stuk dat de fabrikant gestopt lijkt te zijn met het sturen van vervangende telefoons.
Nieuwe Moto-smartphones hebben een garantie van twee jaar voor alle gebreken die niet door de gebruiker zijn veroorzaakt. De afgelopen maanden lijkt de telefoon fabrikant te weigeren vervangende toestellen te sturen.
Een tekort
Volgens enkele klantenservice medewerkers mogen ze van het hoofdkantoor geen nieuwe smartphones ter vervanging aanbieden. In Nederland hoeven gebruikers vooralsnog niet bang te zijn. Distributeur Tech Data geeft aan dat er in Nederland nog gene sprake is van een tekort aan telefoons.
Volgens een aantal medewerkers van de klantenservice mogen er van het hoofdkantoor geen nieuwe smartphones meer de deur uit. Alles lijkt erop, dat het bedrijf geen voldoende voorraad meer heeft. Sommige klanten geven aan, dat ze gedwongen zijn om uit eigen zak een nieuwe smartphone te kopen ter vervangen en stelt Motorola in gebreke.