Vodafone-klanten met oude abonnementen mogen deze omzetten naar een nieuw abonnement. Bij deze nieuwe abonnementen wordt de internetsnelheid na het bereiken van de limiet verlaagd in plaats van dat je extra kosten krijgt.
Vodafone-klanten met oud abonnement mogen overstappen naar nieuw abonnement na klachten over hoge rekeningen
Een flink aantal klanten van Vodafone zou hoge rekeningen ontvangen hebben van Vodafone omdat ze teveel data verbruikt zouden hebben. Als die klanten vervolgens vroegen om uitleg dan kon Vodafone die niet geven. Reden genoeg voor een aantal van die klanten om naar Radar te stappen, met twee uitzendingen tot gevolg. Volgens Radar zijn er ruim tweeduizend klachten binnengekomen over te hoge rekeningen bij Vodafone.
Vodafone heeft nu bekendgemaakt dat klanten met oude abonnementen hun abonnement mogen wijzigen naar een nieuwe variant. Ze krijgen dan geen extra kosten buiten de bundel maar een snelheidsverlaging. Klanten die overstappen krijgen een ‘ongeveer gelijk’ abonnement qua kosten en houden de einddatum van hun oude abonnement.
Volgens Vodafone zouden veel klanten over hun limiet heen gegaan zijn door een storing waardoor waarschuwings-sms’jes over het verbruik niet verstuurd werden. In informatie in de My Vodafone-app klopte voor sommige klanten niet.
Bron: Vodafone
Tags: Dataverbruik, Klachten, Klanten, Oplossing, Radar, Vodafone