Afgelopen weekend kon een groot deel van de klanten van T-Mobile niet of nauwelijks gebruikmaken van mobiel internet, bellen en sms’en door een grote storing. T-Mobile heeft nu bekendgemaakt die klanten te gaan compenseren.
Volgens T-Mobile is het logisch klanten te compenseren aangezien ze in principe betaald hebben voor een dienst die niet geleverd kon worden. De waarde van de periode dat de storing er was is door T-Mobile vastgesteld op €1,50 per klant, maar de provider zegt daar wel meteen bij dat die waarde niet in verhouding staat met het ongemak dat de klanten ervaren hebben. T-Mobile heeft daarom besloten de klanten die getroffen zijn door de storing tegemoet te komen met 500MB extra mobiel internet.
Klanten die geen gebruik willen maken van die 500MB kunnen overigens ook voor de €1,50 kiezen of 125 T-Mobile Extra-punten krijgen. Met die punten kunnen T-Mobile-klanten sparen voor accessoires of doneren aan een goed doel.
Zo’n anderhalf miljoen mensen hadden last van de storing. Zaterdagochtend was het ergste voorbij waarna nog zo’n 5500 mensen er last van hadden. Die laatste groep krijgt ook gewoon 500MB extra maar in plaats daarvan kiezen voor een vergoeding van €3 euro. Alle klanten die recht hebben op een vergoeding zullen de komende dagen een sms ontvangen. Voor alle informatie kun je terecht op deze pagina van T-Mobile.
Tags: Compensatie, Netwerk storing, T-Mobile, T-Mobile storing