Hi introduceert nieuwe abonnementen

Wie belt er nou nog? Dat is de slogan van de nieuwe abonnementen die Hi vandaag heeft geïntroduceerd. Meer keuzevrijheid, meer waar voor je geld en betere service. Veel internet en weinig belminuten, of weinig internet en veel belminuten: de keuze is aan jou!

Hi MessagingHi heeft vandaag nieuwe abonnementen geïntroduceerd. Eigenlijk is nieuw niet het juiste woord want eigenlijk zijn de Hi Messaging abonnementen veranderd. Voorheen was Messaging altijd een extra die je wel of niet bovenop je abonnement kon nemen, maar vanaf vandaag is Messaging het centrale abonnement bij Hi waar alles om draait. Ook draait het bij de nieuwe abonnementen meer om het online zijn en het ‘socializen’ op verschillende manieren. Facebooken, Whatsappen, Pingen, het is allemaal onbeperkt mogelijk met de nieuwe abonnementen. Ook komt Hi met de Hi SmartCare service, welke binnen 4 uur je toestel vervangt als deze kapot is. Als laatste is er het Hi ToestelLease abonnement, wat helemaal nieuw is. We nemen even alles met jullie door.

Hi Messaging

Hi Messaging is, zoals gezegd, het centrale abonnement waar alles om draait. Of je nu Hi ToestelLease neemt, Hi Messaging, Hi Messaging Light of Hi Messaging Student, in de basis is het allemaal hetzelfde abonnement. Je hebt bij Hi Messaging drie internetbundels waar je uit kunt kiezen en zes bel & sms-bundels. De internetbundels zijn:
– Hi Messaging Medium: €17,50 p/m, 500 MB, 2 MB/s.
– Hi Messaging Large: €22,50 p/m, 1000 MB, 7 MB/s.
– Hi Messaging XL: €30 p/m, 2000 MB, 14 MB/s.

Met alle bundels kun je onbeperkt online berichten versturen (o.a. via Whatsapp, Facebook en Twitter) en met de Hi Large en Hi XL bundels kun je gratis onbeperkt sms’en. Hoe werkt het? Als je buiten je bundel gaat betaal je niks extra maar gaat de internetsnelheid omlaag naar 32Kb/s. Die snelheid is hoog genoeg voor je online berichtjes en die kun je dan ook onbeperkt versturen, ongeacht of je nog data in je bundel hebt of niet. Bij Hi XL komt er nóg een extra voordeel bij en dat is gratis naar andere Hi abonnees bellen.

httpv://www.youtube.com/watch?v=IkVF1JH9kWU

Bellen & sms’en

Naast internet moet je natuurlijk ook kunnen bellen en sms’en en dus komen we bij de bel & sms bundel. Er is de keuze uit zes bundels: €0 (0 min/sms), €5 (75 min/sms), €10 (150 min/sms), €15 (300 min/sms), €25 (500 min/sms) en €45 (1000 min/sms). Het meest opvallende is de bundel van €0, want dat hebben we nog niet eerder gezien. Deze bundel is geschikt voor mensen die eigenlijk alles online doen en bijna nooit bellen of sms’en. Je kunt uiteraard wel bellen, maar dan betaal je 30 cent per minuut of sms. Ben je dus een echte internetjunky en geef je niks om bellen, dan is het vanaf nu bij Hi mogelijk om gewoon geen bel & sms-bundel te nemen! Bij de rest van de abonnementen geldt overigens ook het tarief van 30 cent per minuut of sms, maar dan alleen wanneer je buiten je bundel belt.

Hi Light

Dan is er nog Hi Messaging Light welke qua bel & sms-bundel gelijk is aan het normale Messaging abonnement, maar bij dit abonnement heb je maar één internetbundel, genaamd Hi Light. Deze bundel kost €10 per maand, bevat 0 Mb en je snelheid is 32Kb/s. Dit abonnement is speciaal bedoeld voor personen die naast berichten versturen niks doen met hun internetbundel, want online berichten versturen kan onbeperkt met Hi Light.

Hi ToestelLease

Dit is een gloednieuwe feature die we nog niet eerder gezien hebben. Vaak moet je bij het afsluiten van een abonnement nog bijbetalen voor een toestel. Dit kan een kleine bijbetaling zijn (of gratis) of het kan behoorlijk duur zijn, afhankelijk van je toestel-keuze. Bij Hi ToestelLease koop je je toestel niet, maar huur je hem als het ware. De bijbetaling wordt verspreid over je hele contract en de kosten van je toestel zijn transparanter op deze manier.  Er zijn elf categorieën, variërend van geen extra kosten tot €43 per maand extra (iPhone 4S 32GB, 1 jarig abonnement). Hieronder zie je welke toestellen in welke categorie vallen:

Hi-leaseprijzenHet toestel is gedurende je contract wettelijk gezien eigendom van Hi, en dus krijg je aan het einde van je contract de optie om je toestel in te leveren, over te nemen of om te ruilen (verlenging). Wanneer je een toestel overneemt kan het zijn dat je nog wat bij moet betalen, maar dat is geheel afhankelijk van de dagwaarde van de telefoon op dat moment.

Hi SmartCare

SmartCareSmartCare is een nieuwe service van Hi die standaard inbegrepen zit bij de Messaging abonnementen. Het komt erop neer dat wanneer je toestel defect raakt door slijtage of fabrieksfouten, je binnen 4 uur een vervangend toestel hebt. Wanneer het toestel defect is door jou, zal de monteur direct vertellen wat het reparatiebedrag zal zijn. Je krijgt in dat geval twee keuzes: je toestel laten repareren en je krijgt een vervangend toestel met hetzelfde besturingssysteem als op jouw toestel staat. Na de reparatie krijg je je eigen toestel terug en lever je je leentoestel weer in. Je kunt ook besluiten niet te willen betalen voor reparatie. In dat geval neemt Hi je kapotte telefoon over en krijg je een simpel vervangend toestel waarmee je online kunt en waarmee je kunt bellen. Ook wordt er dan eenmalig €30 in rekening gebracht. Als je een ToestelLease abonnement hebt, dan zal deze gewoon onveranderd doorlopen tot het einde van je contract.

Voor meer informatie kun je terecht op de pagina van Hi op GSMacties.nl


Tags: ,