Vodafone komt haar klanten tegemoet met een compensatie voor de storing van de afgelopen week. Toen konden klanten lange tijd moeilijk bellen, sms’en en internetten als gevolg van een brand in een netwerkcentrale.
Vodafone heeft bekendgemaakt dat klanten van 2 tot en met 5 mei gratis kunnen bellen en sms’en. Dit geldt voor zowel abonnees als pre-paid klanten. Ook klanten van Sizz en Blyk kunnen die dagen gratis bellen en sms’en. Voor tabletgebruikers is er ook een compensatie, zij krijgen namelijk 10 procent korting op de factuur van de maand mei.
httpv://www.youtube.com/watch?v=YVjgsOGpKfs
De consumentenbond heeft ook al gereageerd en vindt dat de compensatie onvoldoende is. Volgens de consumentenbond worden klanten die onkosten hebben gemaakt als gevolg van de storing nu niet tegemoetgekomen, en dat vinden ze een kwalijke zaak. ”Wij zijn al langer voorstander van een wettelijke regeling, zodat consumenten weten waar ze recht op hebben en ze dus niet afhankelijk zijn van een gebaar.”, aldus een woordvoerster van de consumentenbond. Klanten moeten altijd de gemaakte kosten terug kunnen krijgen middels een onkostenvergoeding vindt de consumentenbond.
Wij vinden de compensatie vrij netjes en vragen ons af hoe er gecontroleerd moet worden op gemaakte onkosten. Het merendeel van de Vodafone klanten is particulier klant en daarbij hangt geld verdienen vaak niet af van de telefoon. Voor klanten die onkosten maken is het vaak lastig te pijlen hoeveel onkosten er daadwerkelijk gemaakt zijn. Het idee om onkosten te vergoeden is dus prima, maar het valt in onze ogen niet of lastig uit te voeren. Nu biedt Vodafone gewoon vier dagen gratis bellen en sms’en aan, om de dagen dat het netwerk instabiel was, te compenseren. Een prima gebaar!