Smartphones van tussen de 200 en 400 euro zijn in populariteit gestegen in Nederland volgens een onderzoek van GfK Retail and Technology. Toestellen in de budgetcategorie zijn ook nog altijd populair.
Telefoons van 200 tot 400 euro populairder
Veel consumenten ervaren de gevolgen van de financiële crisis waar Nederland (en de rest van de wereld) in zit en dat is terug te zien in de uitgaven. Zo zijn telefoons in de prijsklasse van 200 tot 400 euro in populariteit gestegen. Tussen januari en mei van dit jaar waren telefoons in die categorie goed voor 30 procent van alle telefoonverkopen. Vorig jaar in dezelfde periode was dat nog 26 procent.
Telefoons in de categorie van 400 tot 600 euro (highend) zijn goed voor zo’n 23 procent, wat een daling is van 10 procent ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar. Telefoons in de categorie van 100 tot 200 euro (budget) zijn goed voor 25 procent, exact hetzelfde percentage als in dezelfde periode van vorig jaar.
Dan zijn er ook nog telefoons die duurder zijn dan 600 euro en die zijn, zelfs ten tijde van crisis, goed voor 20 procent. Sterker nog, dat is een stijging van 4 procent ten opzichte van vorig jaar. Telefoons goedkoper dan 100 euro zijn goed voor 2 procent.
GfK kijkt naar losse telefoons en telefoons bij een abonnement
Vergelijk diverse goedkope en dure smartphones in combinatie met diverse abonnementen op GSMacties.nl! |
In Nederland kun je de nieuwste smartphones voor weinig geld bij een abonnement krijgen en ook deze verkopen zijn meegenomen in de statistieken door GfK. Er wordt in dergelijke gevallen gekeken wat een telefoon los kost.
Bron: Nu.nl