De ervaring van Nico:
Zeer slechte bedriegelijke webwinkel...KIJK UIT !!!
LEES DIT GOED EN WEES GEWAARSCHUWD !!
Gsmweb.nl
28 December 2015 verleng ik mijn contract en kies de Galaxy s6 edge plus in het goud (Gold).
Je krijgt dan een Sms, waarin je word verwezen naar een site om de aanvraag te bevestigen.
5 Januari 2016 zie ik in de App van mijn provider dat mijn contract is verlengd, maar ik heb op dat moment nog geen telefoon ontvangen of een dergelijk mailtje daarvan.
Dus ik bel met Gsmweb, en daar kreeg ik te horen dat het toestel niet leverbaar is i.v.m geen voorraad, en dat de levering misschien wel weken kon gaan duren !
Dus ik zeg, nou dan wil de overeenkomst NU ontbinden, want ik verleng juist mijn contract omdat ik een Telefoon nodig heb.
Nee, meneer u kunt niet annuleren zegt de dame aan de telefoon, dit staat in onze voorwaarden, dus ik zeg : Die ga ik dan eens even bekijken en hang op.
En tot mijn verbazing zie ik staan :
6. Ontbinding van de Overeenkomst 6.1
Voor zover niet anders aangegeven heeft Opdrachtgever die met GSMWEB een koop op afstand heeft gesloten in de zin van artikel 7:46a sub b BW, het recht de overeenkomst te ontbinden binnen veertien kalenderdagen na ontvangst. Indien opdrachtgever een abonnement voor mobiele telefonie afsluit en daarbij aangeeft dat het abonnement per direct dient in te gaan, geldt dit recht ook.
Dus ik bel terug en geef dit aan, dat ik uiteraard wel degelijk de overeenkomst kan annuleren, want het staat duidelijk in hun voorwaarden. Nee zegt de dame, u heeft zeker onze FAQ nog niet ontdekt...waarop ik zeg WATTE.....kijkt u maar eens onder 4.16A zegt ze toen.
Vraag 4.16 A
Ik heb mijn bestelling met een abonnement ontvangen. Alles werkt. Ik wil echter afzien van de aankoop en mijn abonnement annuleren. Kan dit?
Na goedkeuring van de provider is annulering niet meer mogelijk. Als blijkt dat u een ander aanvraag had willen indienen, kunt u contact opnemen met de klantenservice om te kijken wat mogelijk is. In het geval van problemen met de dekking kan een annulering aangevraagd worden bij de provider. Het betreffende netwerk beoordeelt of in uw buurt voldoende dekking is en beslist of het contract geannuleerd kan worden. GSMWEB.NL is geen partij bij het contract tussen u en het netwerk en kan de beslissing van het netwerk niet beïnvloeden.
Dus ik ging hier tegen in en zeg, luister...als ik op 28 december 2015 een aanvraag doe en een Galaxy s6 edge plus in het goud (Gold) uitkies, en jullie zien op dat moment dat deze niet op voorraad is, dan dienen jullie mij daarvan toch op de hoogte te stellen ?
En dan te vragen, wilt u een ander toestel of een andere kleur of zoiets dergelijks, zodat ik dan kan beslissen of ik de aanvraag wil doorzetten ?
Nee, dat doen wij niet !
Maar nu komt het :
Ik bel mijn provider en vraag hun raad en vraag of zij dit niet kunnen annuleren, maar het antwoord bleek helaas, nee !
Toen zegt mijn provider , ik zie dat uw contract is verlengd bij ons door Gsmweb mét een IMEI nummer van een s6 edge plus ZILVER....HUH, ik zeg nee, hoor, ik heb een "Gold" besteld en nog niets eens ontvangen.
Dus ik voor de 7e keer weer bellen met Gsmweb en vertel dit, nou toen kreeg ik meerdere smoezen, te weten :
Nee meneer, als wij in december uw aanvraag niet direct hadden doorgestuurd naar uw provider en dit pas in Januari hadden gedaan had dit voor u nadeliger geweest I.v.m. prijsstijgingen.....en inderdaad, het is niet echt netjes van ons, dat wij een ander Imei nummer gebruikt hebben, maar we konden even niet anders.
Ik zeg tegen die dame, dit is fraude toch ?.......jullie stampen mijn aanvraag erdoor heen naar mijn provider met een vals Imei nummer van een zilveren s6 i.p.v een "gold".........terwijl jullie wisten dat de "Gold" niet op voorraad was ?
Ja helaas meneer, u kunt hier niets tegen doen en nu moet u afwachten totdat wij uw toestel weer binnen krijgen !
Maar goed, helaas te laat ben ik reviews gaan bekijken met Google en blijken er vele mensen te zijn met (bijna) hetzelfde probleem, leveringsproblemen !
KIJK dus goed uit en bestel helemaal niets bij GSMWEB.NL, want ze komen de afspraken NIET na en je hebt helemaal niets in te brengen !
Op hun site staat b.v dat je gekozen toestel in voorraad is, terwijl dit niet het geval is.
Het gaat hun dus alleen maar om het verlengen en/of afsluiten van een contract !!
En de klant stelt bij hun niets voor !
Want als je vraagt naar een leidinggevende, dan is die telefonisch in gesprek, en/of een ander zegt doodleuk, we hebben geen leidinggevende.
Ze reageren niet of nauwelijks op email en de mensen achter de telefoon zijn zo goed geïnstrueerd en weten exact wat ze zeggen moeten !
Het enige wat je zou kunnen doen, is een rechtszaak aanspannen omdat je in je gelijk staat, ook volgens de consumentenbond (die ik heb gebeld), zij hebben die site nagekeken en zeggen u heeft zeker wel het recht om te annuleren !
Maar ja, ik heb er geen zin in om maanden te procederen helaas !
Maffiapraktijken zijn het !
Gewoon niets bestellen daar, er zijn genoeg andere site !
Kijk anders maar even op google.nl, en zoek op review gsmweb.nl....en aanschouw hoeveel mensen deze klachten hebben.
OP het moment van plaatsing van deze review, heb ik nog steeds geen toestel en krijg deze voorlopig ook niet omdat ze niet weten wanneer deze geleverd word !
OPPASSEN DUS EN NIETS BESTELLEN DAAR DUS !!!
Beoordeling van Nico |
Bestelprocedure | |
Klantenservice | |
Assortiment | |
Prijzen | |
Website | |
|
Gemiddeld | |
Geplaatst op 12 January 2016 om 19:00:45
|