Op 14 februari 2017 heeft Typhone.nl haar faillissement aangevraagd. De webwinkel is om deze reden voorgoed gesloten. Later heeft Belsimpel.nl de domeinnaam Typhone.nl overgenomen, waardoor bezoekers van www.typhone.nl nu automatisch worden doorverwezen naar Belsimpel. Belsimpel is een betrouwbare en financieel gezonde partij.
Naar aanleiding van het faillissement van Typhone heeft GSMacties.nl de jaarcijfers opgevraagd van de drie grootste online telefoonwinkels in Nederland: Belsimpel.nl, GSMWEB.nl en Mobiel.nl. De jaarcijfers van deze partijen zien er goed uit, dus je kunt met een gerust hart bij deze partijen bestellen. Vergelijk alle aanbiedingen van deze partijen.
|
Is Typhone betrouwbaar? Zijn er veel klachten over Typhone? Lees in de reviews hieronder de ervaringen met Typhone.nl, geschreven door bezoekers van GSMacties.nl. De winkel kan op een aantal eigenschappen met punten worden beoordeeld.
Heb je iets besteld of ga je iets bestellen bij Typhone? Deel dan op deze plek jouw ervaring en help elkaar een goede keuze te maken! Plaats jouw ervaring onderaan deze pagina!
Gemiddelde beoordeling | |
Bestelprocedure | |
Klantenservice | |
Assortiment | |
Prijzen | |
Website | |
Gemiddeld |
De ervaring van Henk:
Mensen maak niet de zelfde fout als mij en ga voor de goedkope prijs, je krijgt een 2e hands telefoon en als je die terugstuurt heb je na 4 weken nog geen reactie of geld terug! Telefoon Nexus 5X 32gb gekocht omdat hij hier het goedkoopste was. En dat heb ik geweten! De telefoon was 2e hands. Er zat zand op het scherm en vingerafdrukken, de seal ontbrak. De plastic verpakking zat verkeerd om de telefoon heen, de uitsparing voor de camera zat dus aan de onderkant. Het boekje zat verkeerd in een uitsparing. En de batterij was ongeveer 10 procent toen ik hem kreeg!! Hij gaf direct rood aan terwijl de accu's minimaal halfvol moeten zijn zonder schade. Ik bellen: stuur maar retour meneer, duurt maar een paar dagen en dan krijg u een nieuwe of u geld terug en verzendkosten. Na 4 weken, 20 e-mailtjes en 15 belletjes later heb ik nog steeds geen geld gezien en niet eens een reactie op mijn retourformulier van 1 kantje lang met opmerkingen/vragen. De telefonistes zijn getraind om dom te zijn, als het een beetje mee zit sorry te zeggen en vooral wacht nog maar even het komt wel klaar. Als je na 3 weken vraagt waarom het zo lang duurt en of ze die mensen niet gewoon op kunnen bellen want hier zit duidelijk wat fout is het antwoord: wat wilt u nou dat ik doe meneer? We communiceren alleen met tickets, we kunnen ze geen bericht sturen of bellen... Terwijl het wel 1 bedrijf is!! Het retour adres zit in Almere. Ze kunnen niet met de computer omgaan, je krijgt soms de gekste berichten, ik zou bijvoorbeeld een abonnement hebben afgesloten bij de telefoon en moest maar vast gaan sparen voor de boetes voor het stopzetten hiervan. Ik heb ondertussen een ander mobiel gekocht waar ik 20 euro meer voor moest betalen omdat ik het geld niet had om hem eerder(met cashback actie) te kopen. Ik ga straks aangifte bij de politie doen, ze aanmelden voor tv-kassa, en op alle sites die ik kan vinden dit plaatsen zodat er niet nog meer gedupeerd worden door deze oplichters. Ps: zeker geen telefoon met abonnement bestellen want dat betaal je gewoon door terwijl zij aan het klungelen zijn, en moet je boetes betalen aan hun en de provider. De telefonisten zijn bij het bestellen heel behulpzaam, maar zodra zij het geld op hun rekening hebben slaat het weer om en kunnen ze niets voor je doen.
Geplaatst op 2 February 2017 om 10:54:04 |
De ervaring van Henk:
Mensen maak niet de zelfde fout als mij en ga voor de goedkope prijs, je krijgt een 2e hands telefoon en als je die terugstuurt heb je na 4 weken nog geen reactie of geld terug! Telefoon Nexus 5X 32gb gekocht omdat hij hier het goedkoopste was. En dat heb ik geweten! De telefoon was 2e hands. Er zat zand op het scherm en vingerafdrukken, de seal ontbrak. De plastic verpakking zat verkeerd om de telefoon heen, de uitsparing voor de camera zat dus aan de onderkant. Het boekje zat verkeerd in een uitsparing. En de batterij was ongeveer 10 procent toen ik hem kreeg!! Hij gaf direct rood aan terwijl de accu's minimaal halfvol moeten zijn zonder schade. Ik bellen: stuur maar retour meneer, duurt maar een paar dagen en dan krijg u een nieuwe of u geld terug en verzendkosten. Na 4 weken, 20 e-mailtjes en 15 belletjes later heb ik nog steeds geen geld gezien en niet eens een reactie op mijn retourformulier van 1 kantje lang met opmerkingen/vragen. De telefonistes zijn getraind om dom te zijn, als het een beetje mee zit sorry te zeggen en vooral wacht nog maar even het komt wel klaar. Als je na 3 weken vraagt waarom het zo lang duurt en of ze die mensen niet gewoon op kunnen bellen want hier zit duidelijk wat fout is het antwoord: wat wilt u nou dat ik doe meneer? We communiceren alleen met tickets, we kunnen ze geen bericht sturen of bellen... Terwijl het wel 1 bedrijf is!! Het retour adres zit in Almere. Het zijn allemaal nieuwe-nederlanders zoals ze graag in de media worden genoemd, o.a. ene Sherina en nog meer van die namen. Ze kunnen geen fatsoenlijk Nederlands en niet met de computer omgaan, je krijgt soms de gekste berichten, ik zou bijvoorbeeld een abonnement hebben afgesloten bij de telefoon en moest maar vast gaan sparen voor de boetes voor het stopzetten hiervan. Ik heb ondertussen een ander mobiel gekocht waar ik 20 euro meer voor moest betalen omdat ik het geld niet had om hem eerder(met cashback actie) te kopen. Ik ga straks aangifte bij de politie doen, ze aanmelden voor tv-kassa, en op alle sites die ik kan vinden dit plaatsen zodat er niet nog meer gedupeerd worden door deze oplichters. Ps: zeker geen telefoon met abonnement bestellen want dat betaal je gewoon door terwijl zij aan het klungelen zijn, en moet je boetes betalen aan hun en de provider. De telefonisten zijn bij het bestellen heel behulpzaam, maar zodra zij het geld op hun rekening hebben slaat het weer om en kunnen ze niets voor je doen.
Geplaatst op 1 February 2017 om 11:36:31 |
De ervaring van JvdP:
Op 24 april 2016 plaats ik bij Typhone, on-line, een bestelling voor een iPhone 6s 64GB gecombineerd met een verlenging van mijn bestaande KPN abonnement dat op 13 juni 2016 zou aflopen. Op 24 april betaal ik ook €3,95 verzendkosten. In het toegestuurde contract wordt een maandbedrag van €54 gedurende de hele contractperiode vermeld. Op 26 april 2016 krijg ik van KPN een brief waarin staat dat het maandbedrag €59 zal zijn en niet €54 zoals vermeld in het contract. Op 2 mei 2016 neem ik telefonisch contact op met de klantenservice met het verzoek om het contract te annuleren op grond van de wet kopen op afstand. Op 3 mei 2016 komt de bezorger met de iPhone 6s aan de deur. Ik weiger de telefoon aan te nemen, op advies van de medewerker van de klantenservice Alexander Mudry, en de telefoon gaat retour Typhone met de bezorger. De medewerker van de klantenservice, Alexander Mudry, verzekerde mij dat weigering van de iPhone bij aflevering vanzelf de annulering in werking zou zetten! Op 17 mei 2016 blijkt de iPhone pas teruggeboekt zijn in voorraad/magazijn. Op 23 mei 2016 krijg ik de betaalde verzendkosten terug gestort. Al die tijd echter, dus vanaf 26 april 2016, staat mijn abonnement bij KPN als verlengd tot 13-06-2018 vermeld. Omdat ik daardoor geen ander abonnement kan afsluiten heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Typhone om ook die verlenging bij KPN ongedaan te maken Daartoe heb ik op 2mei, 3mei, 18 mei, 31 mei, 8 juni, 13 juni (2 maal), 15 juni, 22 juni, 5 juli en 18 juli telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Typhone. Steeds krijg ik als antwoord: “ik zet het door, binnen 5 dagen is het geregeld”. Of: “ik geef het door aan mijn teamleider en die zal het aan u terugkoppelen”. Of: “de zaak ligt bij het hoofdkantoor en die zullen het afhandelen met KPN, heb geduld het komt allemaal in orde”. Of: “de zaak ligt moeilijk omdat het al zolang loopt”. In de tussentijd stuur ik op 3 mei, 17 mei en 28 mei ook nog e-mails met dezelfde vraag. Hierop krijg ik een vergelijkbaar antwoord: “Als ik in de order kijk zie ik dat de annulering nog in behandeling is. Je wordt via de mail op de hoogte gehouden.” Inmiddels, per 13 juni 2016, is de contractverlenging ingegaan en betaal ik dus €59 per maand voor een abonnement dat ik te duur vind en voor een telefoon die ik niet heb! Op 28 juni 2016 heb ik een aangetekende brief gestuurd naar de directie van Typhone die hier tot op heden nog niet op gereageerd heeft. Op 4 juli 2016 krijg een factuur van KPN. Ik neem weer contact op met Typhone op 5 juli 2016. Op aanraden van de medewerkster van de klantenservice, Xiomara, stuur ik een mail waarin ik Typhone verzoek mij het verschil te betalen. Dit omdat ik door hun schuld vast zit aan een abonnement, terwijl ik dat niet wil en ook geen telefoon heb, waarvoor ik wel betaal in dat abonnement. Tot op heden geen enkele reactie van Typhone! Ik heb geprobeerd de annulering ongedaan te maken, dus alsnog de iPhone laten toesturen en mijn verlies maar nemen. Daar wil Typhone echter niets van weten. Ze verkopen liever dezelfde telefoon twee keer. Hebben ze ook twee keer de bonus in de pocket. Ik weet niet meer wat ik nog moet doen. In elk geval raad ik iedereen af om zaken te doen met Typhone. Ze zijn onbetrouwbaar, komen hun toezeggingen niet na en de klantenservice zit er alleen maar als zoethoudertje voor de gefrustreerde consumenten. Ze houden je aan het lijntje. Maar wat service nu echt inhoudt dat weet niemand bij Typhone. Waardeloze zaak. Zijn ook bij geen enkele thuiswinkelorganisatie of koepel aangesloten. Je begrijpt wel waarom!
Geplaatst op 21 July 2016 om 00:46:09 |
De ervaring van Jeroen82:
Beetje onoverzichtelijke website, maar wel veel keuze. Is alleen wat lastig om te zien wat wat is. Prijzen zijn volgens mij ook wel prima. Klantenservice heb ik een keer gebeld omdat ik dacht dat er een fout stond op de pagina van de iPhone 5S maar dat bleek niet zo te zijn. Ben toen prima geholpen. Heb dus op de rommelige website na niks aan te merken!
Geplaatst op 21 November 2013 om 17:01:14 |
De ervaring van tamara:
wat een vreselijke webshop! bestelling gedaan, betaald voor de 24uurs levering. word gebeld, alles is akkoord en bestelling word de dag erna bezorgd. half uur later krijg ik een mail dat de levering word uitgesteld vanwege problemen met de provider. uiteraard kreeg ik de mail te laat om nog contact te zoeken dus dag erna gebeld. na 15min in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn. een zeer sjacherijne dame die niet echt klantvriendelijk was. probleem was door een fout op de website, opgelost en zou de dag erna dan alsnog mijn telefoon krijgen. nou mooi niet!!! zit nog steeds te wachten! typhone is in het weekend niet bereikbaar, dus kan op zijn vroegst maandag bellen waardor de telefoon dan pas dinsdag bezorgd kan worden. al met al dus bijna een week wachten op een 24uurs levering. ik heb geen goed woord over voor dit bedrijf! ik raad iedereen ten sterkste af hier te bestellen!!!
Geplaatst op 6 October 2012 om 17:26:37 |
De ervaring van Willem:
Had ik deze review hier maar eerder gezien! Nooit meer Typhone voor mij, wat een slechte afhandeling van je bestelling! Hoe is het mogelijk dat na 3 werkdagen je order nog steeds op wordt zsm verwerkt staat? Wordt de status van de bestelling niet bijgewerkt of is het toestel niet in voorraad? In ieder geval is het toestel nog niet geleverd.
Geplaatst op 1 October 2011 om 10:24:24 |
De ervaring van Wim:
Zeer slechte service, onbeschoft personeel, beloven, maar niet nakomen!! Ze hebben om mijn telefoon gevraagd om te repareren. De telefoon is al vier weken weg!! Bij bellen laten ze je grif 20 minuten hangen, heb meerdere keren de verbinding toen zelf maar beindigd. Als je naar iemand vraagt, is die er nooit, 6 emails aan het hoofd van de service afdeling gestuurd (Jitse Hoen), hij reageert geen enkele keer, aangetekende brief aan de directie, die reageert ook niet, als het gesprek te moeilijk wordt, wordt de verbinding verbroken. Inmiddels mijn rechtsbijstandverzekeraar maar ingeschakeld, want ik heb nog steeds mijn telefoon niet. Laat dit bedrijf absoluut links liggen. Hopeloos: verkopen wil men wel, maar after sales, dat moet bij Typhone nog uitgevonden worden!!
Geplaatst op 25 August 2010 om 16:08:52 |
De ervaring van erik:
Vind de site van typhone erg goed. De snelheid van leveren uitmuntend en de prijzen zijn top. Ben zeer tevreden over dit bedrijf en zal hier zeker blijven bestellen.
Geplaatst op 16 July 2009 om 22:01:42 |
De ervaring van sascha:
het is echt geen aanrader ! de telefoon was er snel maar je wacht 10 minuten voordat je iemand aan de lijn krijgt omdat er veel gebreken zijn over onverwachte kosten
Geplaatst op 13 July 2009 om 13:10:41 |
De ervaring van Stanley wong:
Betreft: zeer slechte service van Typhone Beste medeconsument, In deze reactie zal ik uiteenzetten dat Typhone zich niet aan zijn woord houdt. Typhone correspondeert op een tegenstrijdige manier met mij en laat mij onnodig lang wachten op een telefoon dat berhaupt niet zal worden geleverd. Het was dermate slecht dat een reactie van mijn kant noodzakelijk was. Op 1-12-2008 kocht ik een Sony Ericsson J132 black bij Typhone. Op hun site stond vermeld dat ik de telefoon meteen geleverd kon worden. Ik wachtte vier dagen en de telefoon wilde maar niet op mijn adres aankomen. Ik besloot maar op 4-12-2008 email naar Typhone te sturen. De reactie was dat de telefoon niet voorradig was en dat het in de loop van de week alsnog geleverd wordt. Ik wachtte dus braaf tot de telefoon geleverd wordt. Er was geen enkel bericht van Typhone en de telefoon was nog steeds niet in mijn bezit. Dus besloot ik op 13-12-2008 nog een keer contact op te nemen met Typhone. Ik kreeg te horen dat de telefoon niet meer geleverd kon worden, omdat hij niet meer werd gefabriceerd. Typhone bood me vervolgens een Sony Ericsson j132 blue aan voor dezelfde prijs. Ik weigerde en kreeg mijn geld teruggestort. Maar dan ben ik al halve maand verder. Conclusies 1. Als Typhone een telefoon niet kan leveren (terwijl op de site staat dat Typhone de telefoon binnen 1 dag kan leveren), vind ik het heel erg onbeleefd dat ze mij daar niet van op de hoogte stellen. Ik had er twee keer zelf achteraan moeten gaan. 2. Typhone geeft tegenstrijdige reacties af. Ze vertelden mij eerst dat de telefoon binnen 1 week zou worden geleverd.Vervolgens bleek dat de telefoon helemaal niet zou worden geleverd. Ze hielden mij voor niets aan de lijn en lieten mij onnodig wachten. 3. Wat op hun site staat is niet up-to-date. Er stond op hun site dat ik de telefoon de volgende dag in hui zou hebben. Na een halve maand wachten vertellen ze mij dat de telefoon helemaal niet geleverd zou worden. Al met al vind ik de service Typhone zeer slecht. Er is echt geen enkel positief punt hierover. Ik hoop dat ik u kan overtuigen om geen bestelling bij Typhone meer te plaatsen. Typhone kan haar beloften niet waarmaken. Met vriendelijke groet, Stanley Wong
Geplaatst op 30 June 2009 om 18:58:52 |
De ervaring van Stef:
Snel en gemakkelijk de TouchWiz van Samsung besteld. Binnen 3 dagen in huis. Super service en een hele vriendelijke dame aan de deur! Complimenten voor de snelle afhandeling en betaling. ;)
Geplaatst op 8 April 2009 om 19:59:02 |
De ervaring van Anne:
Heb bij Typhone al verschillende telefoons, accesoires en abbonnementen gekocht of afgesloten. Een prima service, goed bereikbaar, hele duidelijke website en geen lange wachttijden!! Een aanrader dus!
Geplaatst op 5 June 2007 om 17:26:52 |
De aangesloten winkels op GSMacties.nl garanderen de beste prijs voor aanbiedingen van telefoons met een abonnement. Bekijk de voorwaarden bij de betreffende winkel.
Laatste update: 1 uur geleden
GSMacties.nl doet haar uiterste best om alle gegevens correct en up-to-date te houden. Desondanks zijn wij niet aansprakelijk voor de getoonde gegevens. Zie disclaimer. Voor een optimale ervaring en een goede werking van de website maken wij gebruik van cookies.
YM Telecom B.V.© 2007 - 2024
Waarom wordt deze melding getoond?
Bestel je een telefoon met abonnement, dan bestaan je maandlasten uit twee delen: de toestelbundel en het abonnement.
Als het totaalbedrag van de toestelbundel (contractduur x toestelbundel) hoger is dan 250 euro, dan is er sprake van een telefoonkrediet.
De provider zal in dat geval beoordelen of je de maandlasten kunt dragen en het krediet wordt geregistreerd bij het BKR.
Wil je geen BKR-registratie, kies dan in de filters voor 'Geen BKR'.
We zorgen er dan voor dat het telefoonkrediet onder de 250 euro blijft.
In kosten scheelt dit niets of vrijwel niets: de eenmalige bijbetaling kan wat hoger zijn, maar de maandlasten zijn dan juist lager.
Meer over het telefoonkrediet